olomouc-3385851_1280

Plánujete prodej bytu v Olomouci? Situace vám hraje do karet, o bydlení je zde zájem

Hanácká metropole patří k nejžádanějším českým lokalitám.  Zájemci se zde doslova třesou na každý nový inzerát, který nabízí prodej bytu. Olomouc je zkrátka v kurzu a i přes hektickou výstavbu ceny zdaleka ještě nedosáhly svého limitu.

Jestliže zde vlastníte byt  a chystáte se jej prodat, můžete se těšit na tučný přírůstek na vašem kontu. Avšak i přes velký hlad po místních nemovitostech nečekejte, že se byt prodá sám. Přeci jen nejde o nové byty v Praze. Kvalitní příprava a následná inzerce nemovitosti udělají skutečně mnoho. Rozdíl mezi cenou široce a dobře  inzerovaného bytu a bytu, o kterém se na trhu neví, pak bude velmi pravděpodobně hodně vysoký. Samozřejmě ve prospěch bytu prvního. 

Při prodeji bytu berte v potaz nejen kvalitu samotného bytu, ale i jeho okolí

Podstatnou část atraktivity konkrétní nemovitosti tvoří místo, kde se nachází. V případě Olomouce je atraktivní již město samotné, ať již pro bohatství investičních a pracovních příležitostí,nebo pro uvolněnou atmosféru a tisíce možností kulturního, sportovního a společenského vyžití.

Avšak i zde jsou některá místa považována za atraktivnější než jiné. Mezi nejžádanější a místními nejlépe hodnocené čtvrti co do občanské vybavenosti, dopravní dostupnosti a bezpečí tradičně patří:

  •         Centrum města.
  •         Hejčín.
  •         Neředín.
  •         Lazce.

Žádná z olomouckých čtvrtí pak není hodnocena vyloženě negativně; v kontextu Olomouce má horší pověst především Přichystalova ulice.

O ceně vašeho bytu samotného rozhoduje jak samotná lokalita , tak další faktory, například:

  •         Stav domu, v němž se nachází.
  •         Patro.
  •         Výhled z okna.
  •         Orientace na světovou stranu (jih a západ jsou obvykle žádanější).
  •         Budoucnost daného místa (nevyroste v něm velký a hlučný podnik či silniční obchvat?, Neustoupí vedlejší parčík developerskému projektu? A tak dále. To všechno se do hodnoty vašeho bytu promítá).
  •         Blízkost obchodů.
  •         Blízkost zastávek veřejné dopravy.
  •         Vzhled celé čtvrti. Zeleň a kvalitní architektura vytváří prostředí, kde je hezké žít – a to se cení.

Žádnou z případných předností nezapomeňte zmínit, až budete sepisovat text vašeho inzerátu!

Nespoléhejte jen na hezké a zajímavé okolí a byt na prodej připravte 

Možná nemáte chuť a prostředky na rekonstrukci bytu před jeho prodejem. Nebo ji váš byt ani nepotřebuje. I tak lze ale ještě udělat mnoho pro jeho zatraktivnění. Oprava závad, jako je netěsnící kohoutek, skvrny na zdech, vyviklaná klika atd. by měla být samozřejmostí.

Udělat ale můžete ještě víc. I pouhé vymalování, důsledný úklid a umytí a vyleštění povrchových ploch může odůvodnit poněkud vyšší prodejní cenu. Tím to ale nekončí. Pokud prodáváte byt i s nábytkem, jeho správné rozmístění bude opticky zvyšovat dojem prostoru.

Důležité je také odstranění přebytečného “harampádí” a celkové “odosobnění.” Uměním estetické přípravy bytu k prodeji se zabývá celé odvětví nazvané homestaging. Rozhodně si na toto téma zjistěte více a buď se do homestagingu pusťte sami, nebo jej přenechte profesionální agentuře.

Jestliže vás byt zkrásněl, zachyťte to na fotografiích 

Každý člověk bývá do  velké míry ovlivňován vizuálními dojmy. To, jak si ten váš byt povede v konkurenci ostatních, záleží i na jeho dobrém nafocení. Proto lze jen doporučit přizvat si někoho, kdo se ve focení nemovitostí vyzná. Oprášit svůj starý foťák, či vzít mobil  a párkrát byt “blýsknout,” nestačí.

A nakonec vše vhodným způsobem zveřejněte…

Frekventovaných realitních portálů je v Česku skutečně hodně. Na těch nejnavštěvovanějších budete ale také nejvíce platit. Obvykle se inzertní ceny pohybují v desítkách korun denně. Některé portály pak nabízejí možnost přihodit na takzvané topování, tedy na posunutí inzerátu na vyšší příčku nabídky.

Stále populárnější jsou i sociální sítě, především Facebook. I tady můžete využít možnost placené reklamy, nebo nabízet byt v odpovídajících skupinách.

Zásadní je u inzerátu správné nastavení ceny nemovitosti. Tady hodně lidí tápe. Věnujte se proto obsahu inzerátu a způsobu jeho zveřejnění skutečně pečlivě. Zohledněte přitom  výše zmíněné rady.

Více tipů k prodeji nemovitostí najdete pod tímto odkazem.

Prodej bytu je docela obtížnou záležitostí Když lidé zjistí, že prodej svépomocí nejde tak hladce, řada z nich se rozhodne  přenechat vše  osvědčené realitce, i když jí bude muset zaplatit. Jestli máte v tomto ohledu vlastní zkušenosti, zmiňte je v komentářích!

 


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /data/web/virtuals/138868/virtual/www/domains/rady-cestovat-dovolena.cz/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

Napsat komentář