Správa PPC kampaní: Jak vydělat na placené reklamě více?

Rádi byste začali prodávat více služeb a produktů? Máte e-shop, který potřebuje více tržeb? Správa PPC kampaní může vyřešit Vaše problémy. V čem je rozdíl mezi samosprávou a profesionální kampaní? Zhruba jako mezi dnem a noci nebo ziskem a ztrátou. Pokud přenecháte vaší placenou reklamu odborníkovi, můžete utratit méně prostředků a získat více objednávek.

Taky už jste si někdy zaplatili placenou reklamu a nic se nestalo? Chyba byla v nastavení kampaně!

Placená reklama na internetu je mocný nástroj. Díky němu můžete během několika málo minut získat opravdu zajímavé zisky. Ale jako všechny věci i ppc kampaně vypadají jednoduše jen z venku. V čem je tedy jejich hlavní kouzlo, bez kterého si nevyčarujete nové objednávky? Především v pochopení cílového publika. Základem úspěchu je pochopit, kdo vlastně potřebuje naše služby a přesně podle této charakteristiky nastavit naší kampaň. Co si představit pod termínem nastavit kampaň?

PPC reklama využívá analytických dat. Jelikož všichni uživatelé běžných prohlížečů a populárních sociálních sítí hledají určité konkrétní věci, můžeme si tyto zájmy také vyfiltrovat pomocí ovládacího panelu reklamního systému. Jaké jsou základní parametry PPC systémů:

  • Pohlaví
  • Věk uživatele
  • Země a město působení
  • Operační systém a zařízení, na kterém uživatel prohlíží internet
  • Základní zájmy jako oblíbená hudba, filmy, značky nebo politické názory

A to je pouze začátek parametrů, které si můžeme vyfiltrovat. Placené příspěvky je v současnosti možné ukázat přesně vytipovaným uživatelům. Kvůli čemu je to důležité? Protože naše produkty ani služby nejsou určené všem. Základním předpokladem úspěchu je ukazovat naše sdělení těm správným lidem. A abychom toho dosáhli, musíme si nejdříve předem určit, kdo přesně je náš cílový zákazník. 

Jak udělat reklamní personu, která se podobá našemu zákazníkovi?

Reklamní persona je vlastně osobnostní charakteristika. Jde o to si vyrobit cílového ideálního uživatele, které má určité vlastnosti a potřebuje naše služby. Takových person si můžeme vyrobit několik, protože každý produkt řeší jinou potřebu a hodí se jinému člověku. A podle toho bychom měli sestavovat nás plán propagace. Ukazovat naše sdělení všem a doufat, že se někdo chytí je nejen neefektivní, ale i zbytečně drahé a demotivující. Navíc ukazujeme naší značku lidem, kteří ji naprosto nepotřebují a proto si zbytečně spojují naše jméno s nechtěnou reklamou, což rozhodně nevytváří dobré emoce ani uživatelský zážitek.

Jaké máme druhy reklamních systémů?

Placenou reklamu můžeme cílit na dvou hlavních platformách. Jednou z nich jsou sociální sítě a tím druhým typem jsou vyhledávače. Každý z nich má určité výhody a nevýhody, ale obecně se tyto systémy do jisté míry podobají svou schopností filtrovat cíl naší reklamy. Ideální kombinací je propojovat různé reklamní nástroje dohromady a využít toho nejlepšího z každého z nich. 

Jelikož způsobů, jak se dá nastavit placená reklama je obrovské množství, existuje také obrovské množství potenciálních chyb, které můžeme udělat. A právě proto je velmi důležité se na cílenou reklamu spojit s někým, kdo dokonale ovládá nejen přípravu a nastavení, ale také celé sestavení reklamní sady, abychom oslovili přesně ty správné zákazníky, které potřebujeme.

Na placenou reklamu nepotřebujeme miliony korun. Na začátek nám stačí pár stovek denně

Princip reklamy na internetu je jednoduchý. Nejdříve si vytipujeme cílovou skupinu a poté musíme testovat naše sdělení. Čím lépe se nám podaří pochopit celý proces, tím spíše uspějeme. Jedinou cestou k úspěchu je však reálné testování našich předpokladů. Proto je potřeba v reklamě vše testovat. Jakmile jsme si jistí, že naše sdělení funguje a získáváme výsledky, můžeme se teprve pustit do větších investic, které přinesou požadované zisky.

 Jaké jsou Vaše zkušenosti s PPC reklamou? Napište nám do komentáře!

 

Napsat komentář